למה לטפח תדמית עסקית?

ובכן כמובן שכל בר דעת יסכים כי תדמית עסקית חיובית טובה יותר מתדמית עסקית שלילית. אבל האם בכלל צריך תדמית עסקית? ואם כן כמה זה חשוב?
אנו ננסה במאמר זה להסביר את חשיבותה של התדמית העסקית ותרומתה למאמץ הפרסום והשיווק של עסקכם.

נתחיל בכך שכל עסק רוצה למכור יותר, זו היא עובדה קיימת שלא ניתן להתווכח עליה – יותר מכירות=יותר רווחים ברב המקרים, אולם על מנת למכור יותר צריך לפרסם יותר על מנת להגיע לקהל לקוחות גדול יותר. האם בכך מסתיים לו ניהול פרסום העסק שלכם? מובן שלא.
הרי כמעט בכל תחום עסקי ישנם מתחרים, ואת הפרסום שאתם מסוגלים לבצע, סביר להניח שגם המתחרים יודעים לבצע בצורה כזו או אחרת, לכן אחד היתרונות שעליכם להשיג במסע פרסום הוא בידול, או במילים פשוטות – מה מייחד ומבדיל את העסק שלכם משאר העסקים או את המוצר שלכם משאר המוצרים וכיוב'.
זו היא מן הסתם אחת המשימות הקשות ביותר שכן בדרך כלל הציוד דומה כוח האדם איכותי זאת אומרת שהכלים ליצירת המוצר אותו מקבל הלקוח אם בצורת מוצר של ממש או בצורת שירות דומים אם לא זהים, אולם הדבר היחיד בו ניתן ליצור בידול שכזה הוא התוצר הסופי.
כמעט בכל תחום אנו רואים תחרות הולכת וגוברת של בעלי עסקים המנסים להשיג כמה שיותר לקוחות על ידי פיתוי הלקוחות עם מבצעים כאלה או אחרים ולא משקיעים מספיק בשיווק. חברות הענק כמו למשל חברות המשקאות (קולה למיניהן) מתנגחות האחת בשנייה על מנת להשיג יתרון יחסי בשוק או יותר נכון בדעת הקהל כדי לנסות ולהטות את הכף לטובתן ובכך כמובן להגדיל את המכירות. זה הוא בעצם הבסיס של התדמית העסקית.
ממש כמו שחברת אר סי קולה יצאה במסע פרסום בו ילדי מוציא ממכונת משקאות פחית פפסי ופחית קוקה קולה רק כדי שיוכל לעמוד על שתיהן ולהגיע לכפתור האר סי קולה, זו דוגמה לתדמית עסקית אגרסיבית המתנגחת ישירות עם המתחרים על מנת לחדור את דעת הקהל והשימוש בילדים ובנוף הסובב בפרסומת (חוף הים) אינו מקרי ותוכנן בקפידה.

תוצאות שיפור התדמית העסקית אינן מידיות ולוקח בדרך כלל זמן עד שהשינוי בדעת הקהל הסביבתית או העסקית שלכם מתקבל ומתחיל לתת אותותיו בצורת עלייה במכירות, אבל ללא ספק, שיפור תדמית עסקית בצורה מקצועית עוזר לכם בתחרות הבלתי פוסקת הקיימת כיום כמעט בכל תחום.

לקוחות כיום אינם מסתפקים בשם של יצרן או נותן שירות כזה או אחר, אם בעבר שמות של יצרנים היה משמעם איכות, הרי שכיום הלקוחות מעט יותר חכמים ומבינים כי רב המוצרים מיוצרים באותו מקום, לעתים קרובות אצל אותו היצרן וההבדל המרכזי הוא השירות שהם מקבלים מהחנות ממנה הם קונים. אחד הנושאים החשובים ביותר שאנחנו בסיטי סטודיוס ממליצים ללקוחותינו לעמוד עליהם בסרטוני תדמית למשל או באתרי האינטרנט שלהם הוא נושא השירות ללקוחות. שירות טוב מייצר לקוחות מרוצים מאד – גם אם המוצרים אינם הטובים ביותר בשוק.

קחו לדוגמה סועד במסעדה המבקש להחליף את המנה או טוען כי המנה אינה טעימה לו או לה, האפשרויות העומדות בפני בעלי המסעדה הן פשוטות: 1. לבקש שישלם על המנה הנוספת או לפחות על חלק ממנה. 2. להחליף את המנה תוך התנצלות.
נכון שבאפשרות השנייה הרווח של בעל המסעדה נמוך יותר בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך, הלקוח יצא מרוצה מאד (וברב המקרים יספר לחבריו על המקום המדהים בעל השירות המעולה בו סעד לאחרונה) והתדמית העסקית שלכם זכתה בנקודה נוספת לטובתה.

מובן שתדמית עסקית אינה תלויה רק בהתנהלות העסקית שלכם אלא בעוד נושאים חשובים כמו למשל כיצד אתם מציגים את העסק שלכם? האם יש לכם אתר אינטרנט? אם כן מה הם השירותים שניתן לקבל שם? חשוב להבין כי תדמית עסקית איננה פועל יוצא של גודל העסק, כמות העובדים או נפח הפעילות שלכם.
בעולם בו אנו חיים כיום יכול בית עסק להשכיר שירותים כמו הפניית שיחות ממספר טלפונים, שירותי עקוב אחרי לדוא"ל ופקס, ואפילו שירותי מוקד מכירות או מוקד תמיכה ועל ידי כך להראות לא פחות רציני וגדול מן המתחרים בעלויות נמוכות יחסית. הלקוחות אינם טיפשים והם יודעים את כל הדברים הללו ולכן מה שנותר הוא פשוט לזכות בתשומת לבם באופן חיובי ולגרום להם להרים את הטלפון ולחייג אליכם – זה הוא התפקיד שלנו בסיטי סטודיוס!

כתיבת תגובה

צריך להכנס למערכת בשביל להשאיר תגובה.